חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עומרי אילוז (21) מדימונה, דבורה אוזנה (57) מאשדוד, ושחף בנדרקר (31) מתל שחר הגשימו את חלומם לבשל ולאפות לעם ישראל ומכרו לראשונה את מנות הדגל שלהם, על בסיס יוגורט, למאות אנשים בשוק מחנה יהודה במסגרת מיזם "בסטה ליום אחד". מנותיהם נמכרו בעשרה שקלים, שהועברו לתרומה.

שחף בנדרקר. צילום: אסנת

"בסטה ליום אחד" הוא פרויקט מיוחד שנערך על ידי מותג היוגורטים "דנונה" של שטראוס בשיתוף פעולה עם מסעדות פתוחות. במסגרת הפרויקט הוזמנו גולשים להכין ולשלוח את מנת השוק הקולינרית שלהם, שתתבסס על יוגורט. 

מתוך עשרות המשתתפים, נבחרו שלושה זוכים שהגישו את המנה שלהם בבסטה בשוק "מחנה יהודה", במהלך ימי פסטיבל "מסעדות פתוחות", בירושלים. המנות נמכרו במחיר סמלי של עשרה שקלים, אשר הועבר במלואם לתרומה.

מימין: השף מושיק רוט, אלי איצקין ועומרי אילוז. צילום: לנס הפקות

 אחד הזוכים היה שחף בנדרקר, בחור צעיר בן 31 מתל שחר, שהכין צ'אטני פורי– כדורים קריספיים במילוי רטבים הודיים ויוגורט. בנדרקר אומר שגדל בבית שסבב סביב האוכל ההודי ואף טייל מספר פעמים באזור של הודו. בנוסף, הוא בעל קייטרינג לאוכל הודי.   

זוכה נוסף הוא עומרי אילוז, בן 21 מדימונה. אילוז זכה בזכות מנת רביולי החצילים, במילוי יוגורט וריקוטה על מצע פיתות יוגורט, שהכין. אילוז הוא חוקר פלילי ביחידה מיוחדת של מצ"ח וממלצר בזמנו הפנוי. הוא מספר שמאז שהוא זוכר את עצמו, הוא היה יושב ליד סבתא בזמן שהיא הייתה מבשלת. כך הבישול הפך לחלק מחייו, והוא ממלא אותו באושר. "בסטה ליום אחד" בשוק, מבחינתו, היא הגשמת חלום- הדרך שלו לדעת וללמוד לקראת העתיד, כאשר ירצה לפתוח מסעדה.

זוכה נוספת הינה דבורה אוזנה, בת 57 מאשדוד. אוזנה זכתה לאחר שהכינה קרם יוגורט עם קראמבל שקדים וריבת דובדבני אמרנה. אהבתה למטבח התחילה בגיל צעיר, ולאחרונה גילתה שהיא אוהבת גם לצלם אוכל ולהתנסות באפייה של דברים חדשים. היא מעידה על עצמה שהיא עובדת "עם העין" ומכורה לאפיה. אהבה ונחת, בעיניה, הם שני המצרכים הכי חשובים במטבח.