חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה צריך ביטוח תרופות שלא בסל הבריאות?

מערכת בריאות בישראל מורכבת ובעלת ניגודי אינטרסים, אחד מהם הוא סל הבריאות המפורסם – המכיל בתוכו מדי שנה תרופות מאושרות שיקבלו החולים. תרופות אלו יקרות עד מאד, ולעיתים מגיעות לעשרות אלפי שקלים לטיפול. לצערנו, כיום, לא כל התרופות מאושרות בסל הבריאות, ואנשים נאלצים להתמודד עם בעיה כלכלית לצד בעיה קיומית.

 

מאת אריאל מונין

Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

 

אריאל מונין סמנכ"ל אלעד סוכנות לביטוח

למה צריך ביטוח תרופות שלא בסל הבריאות?

מערכת בריאות בישראל מורכבת ובעלת ניגודי אינטרסים, אחד מהם הוא סל הבריאות המפורסם – המכיל בתוכו מדי שנה תרופות מאושרות שיקבלו החולים. תרופות אלו יקרות עד מאד, ולעיתים מגיעות לעשרות אלפי שקלים לטיפול.

לצערנו, כיום, לא כל התרופות מאושרות בסל הבריאות, ואנשים נאלצים להתמודד עם בעיה כלכלית לצד בעיה קיומית.

 מהו ביטוח תרופות שלא בסל הבריאות ?

ביטוח כזה, נרכש על מנת לאפשר לחולה לקבל תשלום כספי בגין רכישת תרופות אשר לא מאושרות בסל הבריאות אך יכולות להציל חיים, יש כיום גם ביטוחים הכוללים סוגים שונים של תרופות אשר יוכלו להציל את חייו של החולה.

מה הערך האמיתי של ביטוח כזה ?

סל הבריאות הוא מצומצם בתקציבו, וכל שנה קובעת ועדת הסל אלו מהתרופות יכללו בסל, (כלומר קופות החולים יממנו), ואלו לא, כלומר אם רופא ימליץ לחולה להשתמש בתרופה זו כמצילת החיים יהיה על המבוטח לשלם בעצמו, הביטוח מעניק את הסכומים הנדרשים לרכישה חודשית של תרופה מצילת חיים, ובכך מאפשר לחולה לקבל את הטיפול הנכון גם אם הוא יותר יקר.

כמה עולה ביטוח זה ?

ביטוח זה עולה למשפחה כמה עשרות שקלים בחודש בלבד! הוא אינו יקר ונחשב כביטוח חובה ומעניק את הכיסוי הנכון למקרה קטסטרופה. 

לסיכום:

ביטוח, קודם כל, עושים לעזור למשפחה כדי להתמודד עם קטסטרופות, ואדם חולה הנדרש לקבל טיפול מציל חיים בתרופה יקרה שעליו לשלם מכיסו זו קטסטרופה. הביטוח יאפשר לו לא להיכנס כלל לבעיה כלכלית ולקבל את המימון הדרוש על מנת לאפשר לו להתרכז במטרה להציל את חייו.

 הכותב הינו סמנכ"ל אל-עד סוכנות לביטוח