אור ירוק: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בשעות הלילה מעל אלף צעירים
מסקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק עולה : אחוזים גבוהים של בני נוער אינם מקפידים לחגור חגורת בטיחות, לא שומרים על המהירות המותרת, מדברים ללא דיבורית, נוהגים תחת השפעת אלכוהול, לא נותנים זכות קדימה וחוצים באור אדום
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בישראל מעל 1,000 צעירים בגילאי 15-24. מדובר על תאונות דרכים שהתרחשו בשעות הלילה (22:00-4:00). על פי הנתונים הקשים עולה כי 23 צעירים נהרגו. מעל מחצית מהצעירים שנפגעו, נפגעו בתחום העירוני – 572 נפגעים.
מבין הנפגעים בתחום העירוני: 74 צעירים (15-24) בירושלים, מספר גבוה מאשר בתל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 56 צעירים בשעות הלילה בשנה זו, בחיפה נפגעו 58. עוד עולה מן הנתונים כי בעשור החולף (2010-2019) נפגעו בתחום העירוני 8,119 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, 904 מהם נפגעו בתל אביב, קרוב ל-900 נפגעו בירושלים ו-555 נפגעו בחיפה.
במהלך שנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 572 צעירים בגילאי 15-24 בשעות הלילה, מתוכם 11 צעירים נהרגו ו-56 נפצעו באורח קשה.
מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הצעירים המבלים בשעות הלילה מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים".
במקביל חייבת המשטרה להעלות את מספר השוטרים והניידות שבשטח ולהגביר אכיפה ממוקדת למרכזי הבילוי באופן שירתיע את הנהגים הצעירים מנהיגה מסוכנת תחת השפעת אלכוהול, ומלסכן את חייהם ואת חיי יתר משתמשי הדרך. רק באמצעות צעדים חשובים אלה יוכל להצטמצם מספר הצעירים שנפגעים".
ירושלים: 878 נפגעים בעשור האחרון, 13 הרוגים.
- בירושלים נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 878 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם 13 נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 74 צעירים בלילה, מתוכם ארבעה נהרגו, זוהי השנה בה מספרים ההרוגים בעיר הגבוה בכל העשור.
- בתל אביב נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 904 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם תשעה נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 56 צעירים בלילה, אחד מתוכם נהרג. זאת לעומת 42 שנפגעו בעיר בשנת 2018.
- בחיפה נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 555 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם שישה נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 58 צעירים בלילה, זוהי השנה בה מספרים הנפגעים הגבוה מזה שמונה שנים בעיר.
- בבאר שבע נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 369 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם שבעה נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 21 צעירים בלילה.
- בראשון לציון נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 319 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם שניים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 21 צעירים בלילה, זאת לעומת 13 שנפגעו בעיר בשנת 2018.
- בפתח תקווה נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 276 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2019 נפגעו בעיר 17 צעירים בלילה.
- באשדוד נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 247 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם שני צעירים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 28 צעירים בלילה, מהם צעיר אחד נהרג, זוהי השנה בה מספרים הנפגעים הגבוה מזה שש שנים בעיר.
- בנתניה נפגעו בעשור האחרון (2010-2019 ) 233 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2019 נפגעו בעיר 16 צעירים בלילה, זוהי השנה בה מספרים הנפגעים הגבוה מזה ארבע שנים בעיר.
- בחולון נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) 195 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2019 נפגעו בעיר 17 צעירים בלילה.
מסקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק: אחוזים גבוהים של בני נוער אינם מקפידים לחגור חגורת בטיחות, לא שומרים על המהירות המותרת, מדברים ללא דיבורית, נוהגים תחת השפעת אלכוהול, לא נותנים זכות קדימה וחוצים באור אדום
- 84% מהנשאלים חושבים שנהיגה ונסיעה ללא חגורת בטיחות מסוכנת, 24% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם מקפידים לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה.
- 89% מהנשאלים חושבים מהירות מופרזת מסוכנת, 52% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם שומרים על המהירות המותרת.
- 83% מהנשאלים חושבים ששימוש בטלפון הנייד בנהיגה מסוכן, 38% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם מדברים ללא דיבורית.
- 92% מהנשאלים חושבים שנהיגה תחת השפעת אלכוהול מסוכנת, 14% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול.
- 71% מהנשאלים מדווחים שאי נתינת זכות קדימה להולכי רגל מסוכנת, 41% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם מקפידים לתת זכות קדימה.
- 91% מהנשאלים מדווחים שחציית צומת באור אדום מסוכנת, 16% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם חוצים באור אדום.