חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אסטרטגיית "מהחווה למזלג"  של האיחוד האירופי ה-EU Farm to Fork: בהדגמה לתפוחים ולקיווי

אסטרטגיית 'מהחווה למזלג' היא לב ליבה של העסקה הירוקה. היא מעניקה מענה מקיף לאתגרים של מערכות מזון בנות קיימא ומכירה בקשרים שבין אנשים בריאים, חברות בריאות וכוכב לכת בריא.

על ידי קידום ייצור מזון מקומי, צמצום ההשפעה הסביבתית ותמיכה במגוון הביולוגי, אסטרטגיה זו שואפת לשנות את האופן שבו מזון מיוצר, מופץ וצורך ברחבי אירופה. קמפיין "גינת אירופה" מדגיש את תפקידם של תפוחים וקיווי אירופיים בהשגת יעדים שאפתניים אלה, תוך הצגת שיטות החקלאות הקיימות שלהם ותרומתם לכלכלות המקומיות. 

המטרות העיקריות של "אסטרטגיית החווה למזלג" כוללות:

• צמצום ההשפעה הסביבתית על ידי מזעור השימוש בחומרי הדברה כימיים, דשנים ואנטיביוטיקה.
• הפחתת 'טביעת הרגל' הפחמנית עם שיטות להפחתת פליטת גזי חממה.
• שיפור המגוון הביולוגי עם תמיכה בשיטות חקלאות מגוונות לשימור מערכות אקולוגיות.
• עידוד ייצור וצריכה מקומיים על ידי הפחתת העלות הסביבתית של הובלת מזון וחיזוק הכלכלות המקומיות.
הקמפיין נועד לקדם את הפרקטיקות הקיימות המתאימות לאסטרטגיית "מהחווה למזלג" Farm to Fork. פרקטיקות אלו כוללות הדברה משולבת (IPM), חקלאות אורגנית, פרקטיקות יעילות במים ויערות חקלאית וגידולים מעורבים והפחתת טביעת הרגל הפחמנית של ייצור מזון באמצעות ייצור מקומי לשווקים מקומיים על ידי התמקדות בהפצה אזורית, פתרונות אריזה ברי קיימא כמו יצרנים רבים. אימוץ אריזות מתכלות וניתנות למחזור כדי לצמצם עוד יותר את ההשפעה הסביבתית, תמיכה בכלכלות כפריות שכן גידול תפוחים וקיווי מספק תעסוקה ותמיכה כלכלית לקהילות הכפריות. ואחרון חביב, דרך חינוך צרכנים לגבי הבחירות הקיימות שהם עושים יכולים להגביר את ההשפעה של אסטרטייגת "מהחווה למזלג".

התוצאות של קמפיין זה אמורות ליצור ביקוש מוגבר לקיוויים ותפוחים תוצרת אירופה, שיוביל לנוכחות גלובלית מוגברת של פירות האיחוד האירופי

 

קמפיין "גינת אירופה" (2024-2027), במימון משותף על ידי האיחוד האירופי, נועד להגביר את הנוכחות בשוק ואת המודעות הצרכנית של קיווי אירופאי מיוון ותפוחים אירופאים מפולין באינדונזיה, הודו ומדינות נוספות. המטרות העיקריות הן להגדיל את היצוא למדינות אלה ולהדגיש את האיכות הגבוהה, תקני הבטיחות והיתרונות התזונתיים של הפירות הללו.
למידע נוסף על הקמפיין והשתתפותו ביריד הודו העולמי למזון 2024, בקר בכתובת   
המוטבים: הקואופרטיב החקלאי של נאפולי אגריניו "AS NEAPOLIS" ואיגוד מפיצי הפירות והירקות הפולניים "FRUIT UNION".
למד עוד על ייצור פירות באיחוד האירופי ועל "הגן של אירופה" בכתובת www.appleandkiwi.eu. אתה יכול גם לעקוב אחר העדכונים והפעילויות של הקמפיין בפרופילי המדיה החברתית שלו בפייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב.

 

האיחוד האירופי הוא איחוד כלכלי ופוליטי מיוחד במינו בין 27 מדינות אירופיות.  האיחוד האירופי מחויב כלפי צמיחה ברת קיימא ואוסף המדיניויות שלו מכוון להבטיח ביטחון תזונתי, קיימות סביבתית ופיתוח אזורים כפריים במימון משותף של האיחוד האירופי. 

האיחוד האירופי תומך בקמפיינים המקדמים מוצרים חקלאיים. באיכות גבוהה והמיזם עצמו במימון משותף של האיחוד האירופי. עם זאת מהאיחוד האירופי מבקשים להדגיש כי האמור בידיעה זו לא משקפות בהכרח את אלה של האיחוד האירופי או של הסוכנות האירופית למחקר REA . הן האיחוד האירופי והן הרשות בעלת הסמכות לא ייחשבו כאחראיים עליהם.

למידע נוסף אודות הקמפיין כנסו לרשתות החברתיות שלנו