סקר של "אור ירוק": ההורים חוששים ממצב בטיחות הדרך אל בית הספר. תושבי אזור ירושלים העניקו את הציון הממוצע 5.4 לבטיחות הדרך אל מוסדות החינוך (בסולם 1-10). 23% ממעברי החציה אינם צבועים כראוי, 31% לא קיים פס האטה, 45% אין מפרץ להורדה בטוחה של ילדים מהרכב, 41% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש.

 

בעוד יומיים, ב-1 בספטמבר תחל שנת הלימודים והורים רבים מביעים חשש לשלומם של ילדיהם בדרך אל בית הספר. מסקר חדש  שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות "מאגר מוחות" עולה כי ההורים חוששים ממצב בטיחות הדרך אל בית הספר. תושבי אזור ירושלים העניקו את הציון הממוצע 5.4 לבטיחות הדרך אל מוסדות החינוך (בסולם 1-10). מהנתונים בירושלים המסכמים את היעדר אמצעי בטיחות תשתיתיים בסביבת בתי ספר וגני ילדים עולה תמונת המצב הבאה: 23% ממעברי החציה אינם צבועים כראוי, 31% לא קיים פס האטה, 45% אין מפרץ להורדה בטוחה של ילדים מהרכב, 41% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש.

ארז קיטה מנכל עמותת אור ירוקמנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הדרך אל בית הספר ובחזרה חייבת להיות כזאת שתצמצם את הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים באופן המינימאלי ביותר. ילדים תמיד יתנהגו כמו ילדים ובגילאים הצעירים אין להם יכולת לראות את כל הכביש, לקרוא את מפת הסכנות ולקשר בין רעש המנוע לסכנה המתקרבת. לכן, יש למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב בסביבת מוסדות החינוך על ידי פסי האטה או הגבהת מעברי החציה. ראשי הרשויות המקומיות חייבים לוודא כי מעברי החציה צבועים לכל אורך השנה וכי ישנם מעקות בטיחות ומפרצי הורדה בטוחה מול בית הספר. מדובר בשיפורי בטיחות בסיסים שאינם עולים כסף רב ובעזרתם ניתן להציל את הילד הבא".

חשוב לציין כי בתחילת שנת הלימודים מחויב כל מוסד חינוכי במדינת ישראל לבצע בדיקת בטיחות בקרבתו. יצירת סביבת בטיחות עבור הילדים היא הכרחית וקריטית בצמצום היפגעותם בתאונות דרכים, בעיקר כהולכי רגל. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי תשעה ילדים נהרגו מתחילת שנת 2020 כשהלכו ברגל. ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב בסביבת מוסדות החינוך יכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.