ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את ההסברה והחינוך בקרב אוכלוסיית הילדים ובעיקר לשפר את התשתיות בדרך לבית הספר. יש להציב פסי האטה בקרבת גני ילדים, בתי ספר וגנים ציבוריים כדי לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ובכך לצמצם את הסיכון לפגיעה בהולכי הרגל"
ביום חמישי האחרון, 16 בנובמבר, ילדה בת 12 נפצעה קשה לאחר שנפגעה מרכב בשדרות מוריה בחיפה. הילדה הייתה בדרכה אל בית הספר כאשר חצתה מעבר חציה ונפגעה קשה בראשה.
26 ילדים (0-14) נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, ילד הרוג בממוצע בכל שבועים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המתפרסמים לרגל יום הילד הבינלאומי שמצויין ב- 20 בנובמבר.
מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה, כי בעשור האחרון (2006-2017), נפגעו בתאונות דרכים 31,724 ילדים, 322 ילדים נהרגו – בממוצע 32 ילדים הרוגים בשנה, כיתת לימוד שלמה.
התחום העירוני מהווה זירה מרכזית להיפגעות ילדים בתאונות דרכים. 19,688 ילדים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים. מדי שנה כ- 20 ילדים נהרגים בתאונות דרכים בערים ובישובים ונפגעים קרוב ל- 2,000 ילדים מדי שנה בממוצע.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה נמחקת כיתה שלמה בתאונות דרכים. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו באדישות. מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את ההסברה והחינוך בקרב אוכלוסיית הילדים ובעיקר לשפר את התשתיות בדרך לבית הספר. יש להציב פסי האטה בקרבת גני ילדים, בתי ספר וגנים ציבוריים כדי לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ובכך לצמצם את הסיכון לפגיעה בהולכי הרגל".
מהנתונים עולה כי ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לילדים, למעלה מ-200 נפגעים בממוצע בשנה. בעשור האחרון נפגעו בירושלים 2,159 ילדים בתאונות דרכים (2007-2016), 23 מתוכם נהרגו. לעומת זאת בתל אביב, נפגעו 1,086 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), תשעה מתוכם נהרגו.
מעמותת אור ירוק נמסר עוד כי ישראל נמצאת במקום השני מבין המדינות המסוכנות בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים ב-OECD. אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. ילדים הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם.
ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זווית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק האמיתי. פתרון יעיל הוא הצבת פסי האטה בסביבת בתי ספר, פארקים ומתנס"ים, שיאטו את מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.