השבוע התקיים הטקס המסורתי של הענקת דרגה בחוג הג'ודו של מרכז 'שלוה' בירושלים. לאחר שנה של פעילות, אימונים ותחרויות, קיבלו בוגרי החוג חגורות ג'ודו בטקס מעבר רמה מרגש. בתצוגת תכלית מקצועית ומרגשת, ביצעו הילדים מבחן רמה והציגו את יכולותיהם למאמן גדי בן לולו ולאורחים. בסיום הטקס קיבלו את החגורות הנחשקות, יחד עם תיק מלא בציוד ספורטיבי ותעודה רשמית המאשרת כי הם עברו רמה ע"פ כללי הג'ודו הבינלאומיים.
בטקס, שכלל את משפחות הספורטאים הצעירים, נכחו גם קלמן סמואלס נשיא ומייסד ארגון 'שלוה', רונית סדי, מנהלת סניף 'בית יהב' בירושלים של בנק יהב, נותן החסות הרישמי לקבוצות הג'ודו בשלוה, איריס ארוג'אס, מנהלת יחידת הדרכה ופיתוח ארגוני בבנק יהב, יעל ניסן, מנהלת מחלקת פיתוח ארגוני וקשרי קהילה בבנק יהב, יוחנן סמואלס מנכ"ל שלוה, יואב אנגל מנהל מרכז הספורט בשלוה, גדי בן לולו מאמן הג'ודו של הקבוצות, משפחה, חברים ואורחים.
חוג הג'ודו מציין כבר 7 שנים מאז הקמתו ובכל שנה מצטרפים מתאמנים חדשים. ההורים של בוגרי החוג מספרים על תרומה משמעותית לביטחון העצמי של הילדים בעקבות האימונים, והיכולת שלהם להתגבר על מכשולים שבעבר התקשו להתמודד מולם.

קלמן סמואלס נשיא ומייסד שלוה, מספר על ההשפעה של מרכז הספורט על היכולות החברתיות והאישיות של הילדים: "ארגון שלוה מאפשר לילדים עם מוגבלויות לקבל את הכלים ואת האפשרויות שהם לא היו יכולים לקבל אם היו מנסים להשתלב במקומות ציבוריים אחרים. יש כאן חוגים ומתקנים ברמה מקצועית כמו שיעורי הידרותרפיה, שיעורי שחייה בבריכה חצי אולימפית, חדר כושר, קבוצת כדורגל וכמובן חוג הג'ודו שאותו מעביר גדי המאמן בצורה הכי רצינית ומקצועית. הילדים מקבלים כאן ביטחון, הם יוצאים מפה כשהם מסוגלים להשתלב יותר בחברה".

גדי בן לולו, מאמן ג'ודו בכיר דאן 6, מספר כי חוג הג'ודו במרכז הספורט אותו הוא מוביל נפתח לפני 7 שנים, "לאחר שאורי ששון תרם את החליפה שלו. אחת התורמות קנתה את החליפה ב-100 אלף דולר והוחלט להקים כאן את חוג הג'ודו. אני אוהב את שלוה, זו הפינה החמה שבה אני מעניק יותר מכל מקום אחר, כי אני יודע כמה הילדים זקוקים לזה. שלוה הוא אחד המקומות המדהימים בעולם עם נתינה אינסופית. הלוואי שהיו עוד מקומות כאלו".
ההתחלה לא הייתה קלה, מודה בן לולו, אחד ממאמני הג'ודו הוותיקים בישראל. "יכולת ההקשבה של ילדים עם מוגבלויות היא מוגבלת, וכל הזמן צריך לפקס אותם. בהתחלה הם אומרים שהם לא יכולים, אבל גם אם קשה אנחנו אומרים להם לנסות. פתאום הילד רואה שהוא מצליח, וזה מחזק לו את הערך העצמי. הם מתאמצים, קמים, נופלים ומרגישים שיש ערך לגוף שלהם. אני כל הזמן מעודד אותם, ורואים את ההתקדמות שלהם משיעור לשיעור".
.
תגובה אחת
אנחנו מקום ראשון בעזרה לאנשים המיוחדים הללו