חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נפתחה לתנועה ההפרדה המפלסית החדשה "אשר וינר" המצויה בסמיכות לשכונות ארנונה, ג'אבל מוכאבר וקיבוץ רמת רחל

אמש נפתחה לתנועה הפרדה מפלסית חדשה, ברחוב אשר וינר, המצויה בסמיכות לשכונות ארנונה, ג'אבל מוכאבר וקיבוץ רמת רחל שבדרום העיר.

ההפרדה נועדה לתת לכלי רכב החוצים ממזרח למערב אפשרות להימנע ממפגש הדרכים בצומת הרחובות אשר וינר ודרך חברון, ציר מרכזי ועמוס תנועתית, בדגש על כל הרחבת שכונות המגורים, שנבנית בימים אלה ומעמיסה אף היא על האזור.

הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור לאורך רחוב דרך חברון.צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים
הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור לאורך רחוב דרך חברון.צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

הנסיעה במנהרה אמורה לשמש כפתרון תחבורתי שתאפשר נסיעה ללא עצירה בצומת כפי שהיה עד כה. זהו שינוי תחבורתי משמעותי, שאת השפעותיו, על פי הערכות, ניתן יהיה לראות כבר בימים הקרובים.

הפרויקט שהושלם לאחר עבודות חציבה, סלילה ופיתוח אזורי, כלל בניית תשתיות מורכבות והתקנת מערכות מתקדמות. המנהרה שאורכה כ-300 מטרים, כוללת שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. הפרויקט עתיד להשתלב גם עם תוואי הרכבת הקלה.

גם הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור לאורך רחוב דרך חברון, כך שההפרדה המפלסית תיתן עדיפות למעבר של הרכבת מצפון לדרום מעל המנהרה. במקביל רכבים פרטיים ייסעו במנהרה עצמה מתחת לפסי הרכבת. 

פרויקט ההפרדה אמור לסייע כבר עכשיו להפחית עומסי תנועה הנוצרים כתוצאה מעבודות הקו הכחול שכבר החלו להתבצע, ובהמשך יסייע במהלך ביצוע העבודות שיימשכו בשנים הבאות.

פרויקט ההפרדה המפלסית אשר וינר מבוצע על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים בתחום התשתיות והתחבורה.

צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "המנהרה שנפתחה השבוע תשתלב במערך התנועה החדש, ובמקביל תביא הקלה גדולה לכל תושבי השכונות הדרומיות של ירושלים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מיזם ההפרדה המפלסית באשר וינר הוא פרויקט תחבורתי חשוב שיסייע בהקלת עומסי התנועה בדרום ירושלים וכחלק מהעתיד התחבורתי החדש של העיר, עם הקמת הקו הכחול. המנהרה החדשה תאפשר לכלי רכב לעבור בצורה חלקה ויעילה יותר, ותשפר את הנגישות לבין השכונות."

המנהרה שאורכה כ-300 מטרים, כוללת שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים
המנהרה שאורכה כ-300 מטרים, כוללת שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: " הפרויקט יביא להקלה מיידית לכל מי שמתגורר, עובד או עובר בשכונות הדרומיות של העיר, ועם פתיחת הקו הכחול של הרכבת הקלה היא תאפשר תנועה זורמת ללא הפרעה, הן ברכבת והן ברכב הפרטי. משרד התחבורה ממשיך בעשייה לרווחת כלל תושבי ישראל."

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים: "ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר מהווה היערכות תנועתית לקראת הקו הכחול העתידי שיפעל בדרך חברון ויעבור מעל המנהרה. בנוסף, ההפרדה המפלסית מאפשרת פתרון מיידי להקלה בעומסי התנועה הרבים שבאזור, וזאת בייחוד בתקופת זמן זו שישנן עבודות לבניית הקו הכחול שהחלו כבר בביצוע, ועוד עבודות שימשכו בשנים הקרובות."