ארגון בוני ירושלים והסביבה אירח את הנהלת נתיבי ישראל (נת"י) בראשות היו"ר יגאל עמדי והמנכ"ל ניסים פרץ. המפגש נערך בהשתתפות הנהלת הארגון וקבלני תשתיות מובילים. בתחילה סקרו מנכ"ל נת"י ומנהלי החטיבות של החברה את הפעילות הענפה ואת האופציות לשיתופי פעולה עם קבלני הארגון. "נתיבי ישראל הינה מנוע הצמיחה העיקרי במשק הישראלי, כחברה המובילה בתחום התשתיות: עם פיתוח ואחזקה של 8,700 ק"מ כבישים, 1,300 גשרים, צבר ביצוע של מעל 30 מיליארד ₪, ותשתיות באחריות החברה של מעל 100 מיליארד ₪", נמסר בסקירה.

בפגישה אמר, יו"ר ארגון בוני ירושלים, אילן גורדו, כי קיימים חסמים משמעותיים בענף התשתיות ובכללם: התאמת חוזים קיימים להעסקת עובדים זרים, תוך הבנה שיש תוספת חוזית של 6% בעלות הביצוע עקב עלות העסקת כוח העבודה הזר. עוד אמר גורדו כי קיים מצב של חוסר ריאליות בהעסקת עובדים זרים, בשעות עבודה חודשיות של 236 שעות, שלא מתאפשרות בענף, וגורמות להפסדים כבדים לקבלנים. קיימת הבנה ברורה כי הפתרונות שהוצעו לענף, ע"י משרד התחבורה, אינם ריאליים.

"דרשנו להוריד את העלויות הנגררות לביצוע תוך הצעתנו לפול ערבויות לקבלן, הפחתת עכבונות וכו'. כמו כן הדגשנו שיש צורך בהעצמה של מתווה הפיצויים שהוצע ע"י נת"י, תוך דחיית אבני הדרך בפרויקטים באופן מובנה, וקבלת פיצוי כספי לקבלני התשתיות והביצוע", אמר גורדו והוסיף כי הארגון דרש בפגישה להתאים את מחירון נת"י למצב המלחמה וכן לפצל מכרזים ולהוריד את תנאי הסף. מבוני ירושלים נמסר כי הוחלט לקיים מפגשים נוספים עם הנהלת נת"י על מנת לבחון כיצד לסייע לקבלנים במשבר העצום, אליו נקלעו, עקב 'חרבות ברזל'.