

האם הקמפיין החדש של משרד התחבורה "סליחה? מסכה!" יצליח לשנות את המציאות ברכבת הקלה ובתחבורה הציבורית בירושלים ?
משרד התחבורה יצא עם קמפיין חדש למלחמה בנגיף הקורונה כדי להגביר את מודעות הנוסעות והנוסעים לחובת עטיית מסכה בעת הנסיעה בתחבורה הציבורית. בינתיים ברכבת הקלה בירושלים למעלה מ-30% נוסעים ללא מסיכה על הפנים או עוטים אותה באופן חלקי בלבד.
ממשרד התחבורה נמסר כי על פי הוראות משרד הבריאות וקבינט הקורונה חלה חובה על עטיית מסכה בחללים סגורים ובכללם בנסיעה בתחברה הציבורית; באוטובוסים, ברכבת ישראל וברכבת הקלה. זאת במטרה לצמצם את ההדבקה בנגיף הקורונה.
הקמפיין שפורסם תחת הכותרת "סליחה? מסכה!" אין מקום לנגיף הקורונה באוטובוס או ברכבת, כולל פרסום על גבי מאות אוטובוסים של התחבורה הציבורית בכל הארץ וכן בתחנות ההסעה של התחבורה הציבורית.
במסגרת הקמפיין שולבו במערכות הכריזה של האוטובוסים והרכבות הודעות המזכירות לנוסעות והנוסעים על חובתם לעטות מסכה במהלך הנסיעה. בנוסף לכך, שולבו מדבקות הסברה בתוך האוטובוסים והוצבו שלטים אלקטרוניים בכל תחנות הרכבת בארץ. בימים הקרובים יורחב הקמפיין גם לרשתות החברתיות ואתרי אינטרנט רבים.
במקביל לקמפיין החלה היום משטרת ישראל, בשיתוף המשרד לביטחון פנים ומשרד התחבורה במבצע אכיפה נרחב בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ שנועד להגביר את מודעות הציבור לחובת עטיית מסכה בתחבורה הציבורית.
בינתיים ברכבת הקלה, המסיעה ביום, קרוב למאתיים אלף נסיעות ביום, המציאות חמורה. מבדיקה שנערכה על ידי חדשות ירושלים, ומתלונות של נוסעים בעמוד הפייסבוק של חברת 'כפיר', הזכיינית החדשה שמפעילה את קווי הרכבת בירושלים, עולה כי חלק גדול מהנוסעים לא עוטה מסכה בכלל, לפחות 30% לא עוטה מסיכה כלל או באופן חלקי. עוד מעידים הנוסעים על כך שמתפתחות תגרות ומריבות בין נוסעים בנושא המסכה וזאת בגלל העדרה של אכיפה ברכבת הקלה. "בשבועות האחרונים אנחנו נוסעים ברכבות צפופות מאוד בגלל אירועי הקיץ ולמרות זאת נוסעים רבים מאוד "שמים פס", לא שמים מסיכה, מתייחסים בזלזול בנוסעים מבוגרים שמבקשים מהם לשים מסכה. ממש תסכול. אנרכיה", מספר י.צ, אחד הנוסעים הקבועים ברכבת.
אזרחים שפנו לחברת כפיר המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים נענו בפייסבוק "הפיקוח העירוני אחראי על אכיפת עטיית המסכות ברכבת הקלה. יש לפנות לעירייה בנושא".