מספר בעלי העסקים שפנו למט"י ירושלים בבקשה לסיוע בקבלת הלוואות בשנת 2020, והסכומים שגוייסו, גדלו פי שלושה בהשוואה לשנה הקודמת

גדל פי שלושה מספר בעלי העסקים שנעזרו בשנת 2020 במחלקת המימון של מט"י בבקשות להלוואות. הסכום הכולל של הלוואות אלה הגיע השנה ל- 157 מיליון ₪ ונעזרו בהן 905 עסקים. רוב ההלוואות גוייסו מהקרן בערבות המדינה ומקרן עוגן, ובעלי העסקים שנעזרו הגיעו מכל המגזרים בעיר, כולל עולים חדשים, חרדים ותושבי מזרח ירושלים.
מנכ"לית מט"י ירושלים, צביה שלי, מציינת שבשנת 2020 מט"י ירושלים סייע ל 5,125 יזמים ובעלי עסקים לקבלת שירותי יעוץ וליווי עסקי, הדרכות והכשרות מגוונות, הכנת בדיקות כדאיות ותוכניות עסקיות וכן סיוע בגיוס הלוואות ומענקים. בנוסף הופעלו למעלה מ-100 ערוצי חשיפה וובינריים (הדרכות און ליין) למידע מקצועי שבהם השתתפו 5,346 יזמים ובעלי עסקים. הוובינרים הוכוונו למתן מענה לפיתוח ושיקום עסקי בעת הקורונה. הסיוע ליזמים ולבעלי עסקים כלל הקמת פורטלים למכירות ומשלוחים מקוונים. הופעל גם סיוע ייחודי ומותאם לאוכלוסיית העולים החדשים והתושבים החוזרים בשיתוף משרד הקליטה שבמסגרתו הופעלו 266 וובינרים וסדנאות.

הודות לשיתוף הפעולה עם עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לענייני ירושלים והתפוצות ומשרד הקליטה ניתנו שירותי החירום ללקוחות מט"י בחינם או בעלות מופחתת. "לצערנו ההערכה היא שהשלכות הקורונה ימשיכו ללוות אותנו גם בשנים הבאות ולכן ממשיכים במט"י לפתח מענים נוספים וייחודיים שיסייעו לבעלי העסקים לחזור למסלול פעילות ורווחיות מהר ככל האפשר", אומרת צביה שלי.
"במהלך השנה, הנגישה מחלקת הדיגיטל תוכניות הכשרה ויעוץ לאלפי בעלי עסקים, ליצירת נוכחות בזירות הדיגיטל השונות, הכשרה למכירות online ושימוש בכלים טכנולוגיים ודיגיטליים על מנת לשמר את מערכת היחסים עם הלקוחות הקיימים בעסק ולהרחיב ולפנות לקהלים חדשים שלא היו חשופים אליהם בעבר, תוך אמירה ברורה שדווקא בתקופה זו, בעלי עסקים צריכים לנצל את הזמן ולהתכונן ליום שבו תסתיים המגיפה".
במגזר החרדי חל, בעקבות המגיפה, שינוי מהותי בהתייחסות לכל הקשור לוובינרים ולזום. חרף ההסתייגות השוררת באוכלוסייה החרדית סביב ערוץ זה, מגמת השינוי בלטה כבר במהלך הסגר הראשון. מאז, הדרכות בהיקפים גדלים הופעלו בהצלחה באמצעות זום.

במגזר החרדי חל, בעקבות המגיפה, שינוי מהותי בהתייחסות לכל הקשור לוובינרים ולזום. חרף ההסתייגות השוררת באוכלוסייה החרדית סביב ערוץ זה, מגמת השינוי בלטה כבר במהלך הסגר הראשון. מאז, הדרכות בהיקפים גדלים הופעלו בהצלחה באמצעות זום.