חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נדחה ההיתר להקמת מנהרה תת קרקעית לבית החולים שערי הצדק

ועדת הערר לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד שרית אריאלי, דחתה את ההיתר שניתן על ידי עיריית ירושלים להקמת מנהרה תת קרקעית להולכי רגל המקשרת בין תחנת רכבת קלה יפה נוף לבית החולים שערי צדק והורתה לקדם תוכנית חדשה.

 ההחלטה התקבלה בהמשך להחלטת ועדת המשנה להיתרי בניה בוועדה המקומית ירושלים ביום 17 בינואר 2023 לאשר היתר לתוכנית לבניית מנהרה תת קרקעית להולכי רגל באורך של כ 145 מ', בעומק עשרה מטר מתחת לקרקע ובשטח כולל של 1,566.50 מ"ר, שיקשר בין תחנת הרכבת הקלה יפה נוף לבית החולים שערי צדק.

התוכנית שאושרה באוגוסט 2016, ביקשה להתאים עצמה לגידול העתידי הצפוי בתנועת העובדים והמבקרים למרכז הרפואי וממנו, וראתה חשיבות ביצירת חיבור ישיר של המרכז הרפואי למערכת ההיסעים הציבורית בירושלים, לרבות לקו האדום של הרכבת הקלה, שמהווה אמצעי נגישות משמעותי למרכז הרפואי באמצעות תחנת הרכבת הקלה יפה נוף.

במסגרת הדיון, הובהר כי בינוי המנהרה בתת הקרקע בתוואי שסומן בהוראות התוכנית לא מתאפשר, היות ובית החולים בנה על התוואי התת קרקעי, ובכך סיכל את האפשרות לבינוי נוסף בתת הקרקע.

על אף זאת, החליטה עיריית ירושלים לקדם את ההיתר לבניית המנהרה במקום אחר, על בסיס תוכניות ישנות, תוך התעלמות מהליכי התכנון המקובלים.

הדמייה של החיבור בין המנהרה החדשה לשערי צדק
התוכנית שנדחתה לבניית מנהרה תת קרקעית להולכי רגל באורך של כ 145 מ', בעומק עשרה מטר מתחת לקרקע

בהחלטת הוועדה נכתב כי "עמדת הוועדה המקומית לפיה מקום בו מסומן תוואי דרך, בהתאם להוראות תוכנית המתאר 62 אשר אושרה בשנת 1959, מאפשר בינוי של מנהרה תת קרקעית המהווה מבנה דרך, אינה סבירה ואינה מקובלת על ועדת הערר".

ועדת הערר הכירה בחשיבות הנגשת בית חולים שערי צדק לתחנת הרכבת הקלה, וקבעה כי הדרך החוקית לאשר את הבינוי המשמעותי בתת הקרקע, מחייב עריכת תוכנית מפורטת שתציג את תוואי המנהרה ותיתן מענה לכלל ההיבטים התכנוניים והתחבורתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *