ראש העיר משה ליאון:" התיירות היא אחד מהיסודות החזקים של הכלכלה הירושלמית"
וועדת התיירות לירושלים התכנסה לדיון ראשון בנושא השלכות נגיף הקורונה על ענף התיירות בעיר ואסטרטגית היציאה המתוכננת. הוועדה התכנסה במעמד שר התיירות הנכנס ח"כ אסף זמיר, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, פלר חסן-נחום המשנה לראש העיר ויו"ר הוועדה לתיירות, אילנית מלכיאור הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, יוסי פתאל מנכ"ל לשכת תיירות נכנסת, ישי ברנע יו"ר התאחדות המלונות בעיר ואנשי מפתח נוספים בענף התיירות המקומי והארצי.
במהלך הוועדה הוצגה תמונת המצב הקיימת כיום בענף התיירות העירוני וכיצד היא משפיע על כלכלת עיר הבירה, אלו היערכות נדרשות על מנת לשקם את חזרתם של התיירים לעיר.
שר התיירות אסף זמיר: "ממליץ להיערך ל'יום שאחרי' דווקא כשאין תיירים. כשהשוק העולמי ייפתח ירושלים תהיה מנוע צמיחה כלכלי פוטנציאלי אדיר לישראל".
התיירות ברשות לפיתוח ירושלים: צעדים לאסטרטגיית יציאה למשיכת תיירים חזרה לישראל
מאז שנת 2016 חל זינוק של כמעט 50% בתיירות בירושלים, כאשר 70% מהכנסות העירייה מפדיון המלונות הוא מתיירות נכנסת. על פי הנתונים שהוצגו בדיון בירושלים יש כ-17 אלף חדרי מלון, אך רק 24% מהם יפתחו הקיץ. על פי הוועדה 80% מהתיירות הנכנסת לירושלים היא של תיירים מחו"ל ו-20% היא של תיירים ישראליים זאת לעומת ממוצע ארצי של 53% תיירים מחו"ל המבקרים בישראל כולה. עוד עולה כי התיירים שמגיעים לירושלים נמצאים בה בדרך כלל למשך שהות ארוכה יותר מיתר ערי ישראל, בממוצע תייר שוהה בעיר כ- 3.31 ימים, הממוצע הארצי הוא 2.37 ימים, פער של 39%.
הרשות לפיתוח ירושלים הציגה שורה של צעדים לאסטרטגית יציאה הכוללים קמפיין פנים-ארצי ובינלאומי, דיגיטציה של כלל שירותי התיירות וחבילת תיירות משותפות לכלל העסקים בעיר. בנוסף, משרד התיירות, יחד עם העירייה והרשות לפיתוח ירושלים יעבדו על קמפיין משותף שבמרכזו יושם דגש על אמנת הבריאות ועל המרחבים הירוקים והפתוחים בירושלים. על פי משרד התיירות, הקמפיין יושק במדינות אסטרטגיות חדשות, כמו: יוון, קפריסין אוסטריה. הקמפיין הבינלאומי יצא לדרך כבר בחודש אוגוסט הקרוב על מנת שהתיירים יחלו להגיע בחודשים ספטמבר- ינואר.