בשבוע האחרון התקיים האקתון ללמידה היברידית – המשלבת בין למידה במרחב הכיתתי לבין למידה מקוונת באמצעות ה'זום' ולמידה עצמאית. מטרת עיריית ירושלים: להגיע מוכנה לפתיחת שנת הלימודים בצל משבר הקורונה.
בהאקתון המקוון שנערך בהובלת יחידת החדשנות של מינהל החינוך העירוני, השתתפו כ-2700 אנשי חינוך מבתי ספר רבים ברחבי העיר מכל המגזרים והאוכלוסיות. השאלות המרכזיות אשר עלו במהלך הכנס עסקו באתגרים מעולם ההוראה ההיברידית ומה הן ההזדמנויות באתגר זה. האירוע הזה, כמו רבים אחרים שקיימה העירייה, משתלב עם תפיסת החינוך הירושלמי – בו מסתכלים על התמונה השלמה ועל כלל התלמידים מכלל האוכלוסיות.
בין היתר עסק ההאקתון בשאלות כמו – כיצד ניתן להעביר מערכי שיעור מרחוק, איך ניתן לייצר תחושת שייכות למסגרת כאשר מתכונת הלימודים הינה מקוונת, האם ניתן לזהות ולייצר ליווי מנטלי לתלמידים כאשר אין מפגש פיזי בין התלמידים ובין המורים ועוד.
במהלך האירוע המורים בנו מערכי שיעור מותאמים ללמידה היברידית, יצרו פתרונות לאתגרים שמערכת החינוך צפויה להתמודד איתם השנה ופיתחו מענים רגשיים ושיטות עבודה בית ספריות. המשתתפים זכו לליווי מעשרות מנטורים ומומחים בתחומי הלמידה ההיברידית והלמידה הרגשית-חברתית.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בכנס ייחודי ומאוד רלוונטי, העוסק בדילמות קריטיות העולות לקראת שנת הלימודים שעתידה להיפתח בעוד כשבוע. עיריית ירושלים תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת לסייע למורים ולתלמידים לפתוח את שנת הלימודים החדשה בצורה הטובה ביותר".