חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צומת הגבעה הצרפתית: מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים ייפתחו בשבוע הקרוב

בשורה לתושבי ירושלים, מעלה אדומים והסביבה: בשבוע הקרוב ייפתחו לתנועה מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה. מנהרות ידין, באורך של כ-1.5 קילומטרים כל אחת ועם שני נתיבים לכל כיוון, ישפרו באופן ניכר את התנועה מירושלים לכיוון מעלה אדומים, ים המלח והיישובים באזור בנימין. המנהרות יאפשרו נסיעה רצופה, מהירה, נוחה ובטוחה יותר. הפתיחה של המנהרות כפופה לקבלת אישורי בטיחות.

פתיחת המנהרות מהווה את השלמת פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, בהובלת עיריית ירושלים, משרד התחבורה, צוות תוכנית אב לתחבורה ובביצוע חברת מוריה. חלקו הראשון של הפרויקט, שכלל שתי מנהרות לכיוון פסגת זאב, נפתח לתנועה כבר בשנת 2023. פרויקט ההפרדה כלל הקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מירבי של כ-40 מטרים: צמד מנהרות שנפתחו לתנועה בשנת 2023 לכיוון פסגת זאב, וצמד מנהרות שנפתחו לתנועה היום, לכיוון מעלה אדומים. במסגרת המיזם, הורחב ציר יגאל ידין (כביש 1), שודרגו תשתיות עיליות ותת-קרקעיות ובוצע פיתוח נופי מקיף.

בסמוך לפרויקט נפתח לפני כשנה חניון נחל צופים, הפועל במתכונת 'חנה וסע' ומכיל כאלף מקומות חניה. השילוב בין ההפרדה המפלסית, החניון החדש וקו הרכבת הקלה העובר בצומת, מציע פתרון יעיל ונוח לשיפור מערך התחבורה העירוני, מרחיב את אפשרויות הניידות לתושבי צפון העיר והבאים מכיוון מעלה אדומים והיישובים הסמוכים ומעודד הגעה למרכז העיר בתחבורה ציבורית והשארת הרכב הפרטי בחניון. 

ביצוע עבודות הכרייה והבנייה המסיביות מתחת לפני הקרקע, תוך שמירה על המשך פעילותו הסדירה של הקו האדום של הרכבת הקלה, הציב בפני המבצעים אתגר הנדסי ולוגיסטי משמעותי. חברת מוריה יישמה פתרונות הנדסיים מורכבים להבטחת יציבות הקרקע ובטיחות הנוסעים, בשילוב בין תשתיות תת-קרקעיות חדשות למערכות תחבורה קיימות.

מנהרות ידין, באורך של כ-1.5 קילומטרים כל אחת ועם שני נתיבים לכל כיוון. צילום - באדיבות חברת מוריה
מנהרות ידין, באורך של כ-1.5 קילומטרים כל אחת ועם שני נתיבים לכל כיוון. צילום - באדיבות חברת מוריה

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: " שדרגנו את הכניסה לעיר מכיוון צפון מזרח וחיזקנו את החיבור בין ירושלים ובין שכנותיה ממזרח, מעלה אדומים וחבל בנימין, לצד חניון 'חנה וסע' הצמוד לתחנת הרכבת הקלה."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הכניסות לירושלים ממשיכות להשתדרג, וכעת גם הכניסה הצפונית. תושבי ירושלים והבאים בשעריה, יוכלו ליהנות מכניסה חדשה, משודרגת ובעיקר נגישה ומהירה יותר."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: אנו מחזקים את הקשר בין המרכז לפריפריה, ומעניקים הזדמנויות שוות לתושבים בכל רחבי המטרופולין הרחב והצומח של ירושלים."

מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר-אדון: "בפרויקט בוצעו עבודות הנדסיות מורכבות לצורך הקמת המנהרות החדשות ושדרוג האזור כולו, תוך התמודדות עם אתגרים ייחודיים ושמירה על פעילות סדירה של הקו האדום של הרכבת הקלה והתנועה באזור בזמן העבודות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *