חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר ליאורה פסקל מונתה לתפקיד המנהלת האקדמית של תוכנית מקב"י לתואר שני במכון שכטר למדעי היהדות

ליאורה פסקל. צילום פרטי
ליאורה פסקל. צילום פרטי

ד"ר ליאורה פסקל מונתה לסגל מכון שכטר למדעי היהדות בתפקיד מנהלת תכנית מנהיגות קהילתית מקב"י, (מנהיגות קהילתית ברוח היהדות).

"תכנית מקב"י משלבת בין עולמות תוכן שונים, בין מדעי הרוח למדעי החברה. הקורסים הקהילתיים עוסקים בשאלות של זהות בתקופה הפוסט־מודרנית, בחברה הישראלית ובמרחב הקהילתי היהודי ומכשירים ליזמות, לחדשנות, להעצמה של קהילות ולפיתוחן. הקורסים המדרשיים מכשירים לקריאה ולהתמצאות בספרות חז"ל וחושפים את הלומדים לעולמם הערכי והרעיוני של החכמים",  מסבירה ד"ר פסקל את ייחודה של תכנית מקב"י. "הלימודים בתכנית עוסקים בזיקה הטבעית בין היהדות לקהילה ומעניקים לבוגריהם את כל הכלים והמיומנויות ליישומה ולהגשמתה". 

מכון שכטר.צילום איתי נדב הועלה אל: ד"ר ליאורה פסקל מונתה לתפקיד המנהלת האקדמית של תוכנית מקב"י לתואר שני במכון שכטר למדעי היהדות
מכון שכטר.צילום איתי נדב

בעשרים השנים האחרונות עסקה ד"ר פסקל במחקר ובקידום חינוך וחברה בישראל. היא שימשה כחוקרת ומעריכה במשרד החינוך ובמט״ח. בעברה ניהלה את המועצה הפדגוגית של מחוז מרכז במשרד החינוך והובילה להקמת מנהלות חינוך יישוביות, במקביל הובילה את בניית תכנית העבודה של הנהלת המשרד ליישום דו"ח דברת. כן עסקה בהוראה ובהכשרת מורים במסגרת המחלקה לפסיכולוגיה וחינוך באוניברסיטה הפתוחה.

בשנים האחרונות, עוסקת גם במחקר אקדמי בתחומים הבאים: התחדשות יהודית בישראל, עיצוב זהות יהודית, דתיות ורוחניות בחברה הישראלית. מייסדת ומנהלת תחום מחקר, הערכה ומדידה בקרן אבי חי ישראל משנת 2006 ועד לסגירת הקרן בשנת 2019.

בשנים האחרונות משמשת ד"ר פסקל כמרצה אקדמית במדעי היהדות, חינוך וחברה ועורכת מחקר אקדמי למדידת תכניות אקדמיות וארגונים בתחום יהדות ישראלית. ד"ר פסקל חברה פעילה בהתנדבות בארגון הנשים הבינלאומי "מומנטום" (Momentum).

ד"ר פסקל בעלת תואר שלישי בחינוך מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות בשיטות מחקר, מדידה והערכה מאוניברסיטת תל אביב. בוגרת החוג לחינוך (שיטות הוראה והערכה) והחוג לספרות עברית מאוניברסיטת תל אביב. בוגרת בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית (קרן מנדל). בעלת תעודת הוראה בספרות. את שירותה הצבאי עשתה בחיל האוויר כקצינת חינוך.