חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוענקו עיטורי כבוד ליקירי ירושלים לשנת תש"פ 2020

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ויו"ר ועדת יקירי ירושלים, נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, דוד חשין, העניקו ביום שלישי את עיטור הכבוד ל- 14 יקירי העיר ירושלים. העיטור מוענק לתושבים נבחרים אשר קיימו פעילות ענפה למען קידום העיר במגוון תחומי פעילות והוא מוענק מאז שנת 1967, לאישים שפעלו למען ובתוך העיר, אותם אישים מייצגים את הפסיפס האנושי ואת המרקם החברתי בעיר.

יקירי ירושלים -טקס שנת 2020

באירוע שהתקיים במגדל דוד זכו השנה בעיטור "יקיר ירושלים" לשנת תש"פ – 2020:

יקיר ירושלים עליזה טובול

עליזה טובול

אברהם שטיינברג יקיר ירושלים

אברהם שטיינברג

יקיר ירושלים

אליהו שלזינגר

חיים כהן יקיר ירושלים

חיים כהן

iren_polack יקיר ירושלים

אירן חנה פולק ריין

יקיר ירושלים קלמן סמואליס

הרב קלמן סמואלס

יקיר ירושלים מלכה ירום

מלכה ירום

יקירי ירושלים

פרופ' שמואל גולטליב

יקיר ירושלים סולי אלישר

סולי אלישר

יקיר ירושלים

פרופ' יעקב זרם

עו"ד יאיר גרין

יוסי שכטר

יהורם גאון יקיר ירושלים

יורם גאון

יקירת ירושלים

פרופ' תמר יבלונסקי פרץ

אירן חנה פולק-ריין נולדה ב-1950 בשוויץ ועלתה לארץ בשנת 1969. העיטור מוענק על פעילותה ומחויבותה לטובת העיר ירושלים ותושביה אשר כללה בנייה ושיפוץ, תמיכה וסיוע למאות מוסדות, ארגונים, גנים ומרכזים תרבותיים בעיר ואף לשיפור תדמית ירושלים בעולם.

 

הרב אליהו שלזינגר נולד בצ'כוסלובקיה ב-1949. העיטור מוענק על כיובל שנים כרבן של השכונות גילה ומקור חיים ועל פעילות רבנית ענפה כפוסק וכאב בית דין בעיר.

 

הרב פרופ' אברהם שטיינברג נולד בגרמניה בשנת 1947. העיטור מוענק על 40 שנות טיפול בילדי ירושלים בתחום הנוירולוגיה ועל שנים של מחקר וכתיבה בתחומי האתיקה הרפואית, הרפואה וההלכה ומשפט וחקיקה בתחומי הרפואה והבריאות.

 

הרב קלמן סמואלס נולד בקנדה בשנת 1951. מקים עמותת שלוה – שחרור למשפחה ולילד המוגבל. העיטור מוענק על הקמת בית חם למען אלפי ילדים בעלי מוגבלויות, על יצירת מעטפת חינוכית-שיקומית למענם ועל חשיפת יכולותיהם בחברה הישראלית.

 

חיים כהן נולד ב-1945 במלִייה שבספרד. הוא עלה לארץ כאשר היה בן חמש. העיטור מוענק על הקמת בית חם למען אלפי ילדים בעלי מוגבלויות, העיטור מוענק על יצירת מעטפת חינוכית-שיקומית למענם ועל חשיפת יכולותיהם בחברה הישראלית.

 

עורך דין יאיר גרין נולד ב-1943- העיטור מוענק על שנים רבות של פעילות משפטית בבירת ישראל ומחוצה לה ועל עשייה התנדבותית מגוונת במוסדות תרבות וחינוך בעיר ובארץ בכלל.

 

יהורם גאון נולד בירושלים ב-1939 וגדל בשכונת בית הכרם. בצה"ל שירת בלהקת הנח"ל, ועם שחרורו הצטרף להרכבים מוזיקליים בולטים בזמר העברי.  העיטור מוענק על תרומתו רבת השנים לזמר העברי, על יותר מיובל שנים של פעילות בעולם הקולנוע, הבימה, התיאטרון, הטלוויזיה והרדיו בישראל, ועל תרומתו לבירת ישראל ולהאדרת שמה.

 

יוסי שכטר נולד ברומניה בשנת 1944 ועלה לארץ כאשר היה בן שש. העיטור מוענק על על שנים רבות של עשייה ארגונית למען קידום הבנייה והתשתיות בירושלים ולמען בוני ירושלים והסביבה וייצוגם מול הרשויות.

 

מלכה ירום נולדה בצ'כוסלובקיה ב-1948. לאחר עלייתה לארץ התגוררה בנגב. בירושלים הייתה מורה לאומנות בבית הספר חורב וכן עבדה בבתי ספר בקסטל. העיטור מוענק על פעילות מגוונת למען נשים חד-הוריות מהמגזר החרדי ולמען ילדיהן.

 

סולי (סולימן) אלישר נולד ב-1945 באיספהן שבאירן ועלה לארץ כאשר היה בן 19. העיטור מוענק על תמיכה שוטפת במוסדות ובארגונים בעיר וסיוע למשפחות נזקקות ועל ייזום ובנייה של פרויקטים ייחודיים לדיור.

עליזה טובול נולדה במרוקו בשנת 1932. היא עלתה לארץ ב-1948 וכעבור שלוש שנים יצאה להתנדב בפרויקט ילדי קורת גג.  העיטור מוענק על שנים של חינוך וטיפול מסור בילדים חירשים-אילמים ועל הקמת פנימייה משפחתית ומחבקת לילדים במצוקה.

 

פרופסור יעקב זרם נולד ב-1940. העיטור מוענק על שנים רבות של עשייה לחינוך תעשייתי-טכנולוגי ולקידום התעשייה המתקדמת בבירת ישראל.

פרופסור שמואל גוטליב נולד בהונגריה בשנת 1948 ועלה לארץ בן שנתיים. העיטור מוענק על שנים רבות של טיפול בחולי לב ועל מחקרים פורצי דרך שהביאו לשיפור משמעותי במניעה, בטיפול ובהורדת התחלואה והתמותה מהתקפי לב.

 

פרופסור תמר יבלונסקי-פרץ נולדה בפולין ועלתה לארץ בשנת 1957.  העיטור מוענק על שנים רבות של ריפוי חולים, על מחקרי פורצי דרך בחקר הסרטן, על הנגשת הטיפול לאוכלוסיות מגוונות ועל הכשרת דורות של רופאים ומטפלים בתחומי הרפואה והפארא-רפואה תוך הדגשת הגישה ההוליסטית בטיפול בחולים.