חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית ירושלים: מענה אנושי בשפת הסימנים לקהילת החירשים וכבדי שמיעה

עיריית ירושלים מרחיבה את השירות לקהילת החירשים: מציעה מענה אנושי טלפוני בשפת הסימנים לתושבי העיר כבדי השמיעה. השירות החדשני יאפשר הנגשת שיחות למוקד העירוני לצד מוקדי חירום ונותני שירות אחרים.

השירות החדשני, שאותו מספקת העירייה באמצעות מתורגמנים לשפת הסימנים, ניתן דרך יישום Sign Now שמסייע לגשר בין קהילת החירשים לבין נותני שירות שונים. היישום מאפשר ליצור קשר עם מתורגמן בשיחת וידאו, אשר מסייע לכבדי השמיעה בשיחות עם נותני שירות שונים.

השירות החדש ניתן בחינם 24/7 ובאמצעותו ניתן לתרגם משפת הסימנים שיחות טלפון וכן פגישות פיזיות. השירות מאפשר לכבדי השמיעה ליצור קשר באופן מונגש עם מוקד השירות של עיריית ירושלים, כמו גם לקיים פגישה עם רופא, שיחה עם טכנאי שירות, שיחות למוקדי החירום, תרגום במיון בבית חולים ועוד.

השימוש ביישום אינו מצריך רישום מראש – ומתאפשר באמצעות לחיצה על הקישור: https://video.signnow.co.il/link/71bc .
לאחר ההתחברות ליישום, מתורגמן זמין יקבל את השיחה. כל המתורגמנים והמתורגמניות מוסמכים לתרגום שפת סימנים ישראלית.

בירושלים קרוב ל-900 תושבים חירשים מעל גיל 18 המוכרים במשרד הרווחה כזכאים לשירותי תמיכה בתקשורת – כ-43% מתוכם הם תושבי מזרח העיר. מתוך כלל החירשים בעיר, כ-500 הם דוברי שפת הסימנים.

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים לא משאירה אף אחד מאחור. הנגשת השירות לקהילת כבדי השמיעה חשובה במיוחד בעת חירום ומלחמה, במטרה לגשר על פערי מידע קיימים. יוזמה זו היא חלק מתפישה כוללת של העירייה לשיפור תמידי בשרות, תוך מחויבות לנגישות והתאמה לכל תושב. בערבות ההדדית וברוח הירושלמית – יחד ננצח!".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *