חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

44% מתושבי ירושלים והסביבה טוענים שהשליחים נוסעים בצורה לא בטוחה

שליח צילום אור ירוק
81% דיווחו שראו שליח מבצע עקיפה מסוכנת, 86% ראו שליח נוהג במהירות מופרזת

קרוב למחצית מהנשאלים מאזור ירושלים (44%) טוענים כי השליחים נוסעים בצורה מסוכנת ו-29% (קרוב לשליש מהנשאלים) טען כי ראה תאונה או כמעט תאונה במעורבות של שליח לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, כך עולה מסקר חדש של עמותת אור ירוק שנערך על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות".

מהסקר עולה תמונה מדאיגה אודות אופן נהיגת השליחים והציבור מפנה את האחריות גם לחברות השליחויות וגם דורש מהמדינה להגביר את האכיפה על אופן נהיגת השליחים. הקורונה הביאה לשגשוג של חברות השליחויות כאשר כולנו ראינו בשנה האחרונה שליח בכביש. 94% מהנשאלים השיבו כי ראו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה שליח בכביש. מעבר לכך, 70% מהנשאלים טענו כי ראו בשנה האחרונה יותר שליחים בכבישים.

מתוצאות הסקר באזור ירושלים עולה כי:

  • 44% מתושבי ירושלים והסביבה חושבים שהשליחים נוסעים בצורה לא בטוחה.
  • 29% מתושבי ירושלים והסביבה נתקלו בשנה האחרונה בתאונה או אירוע של "כמעט" תאונה במעורבות שליח.
  • 81% ראו שליח מבצע עקיפה מסוכנת, 86% ראו שליח נוהג במהירות מופרזת, 74% ראו שליח רוכב באופן פראי, 74% ראו שליח מבצע עבירות תנועה, 95% ראו שליח משתחל בין רכבים, 28% ראו שליח עובר באור אדום, 77% ראו שליח רוכב על המדרכה, 72% ראו שליח משתמש בנייד במהלך הנהיגה.
  • 92% מהנשאלים תושבי אזור ירושלים סבורים שחברות השליחויות צריכות לדאוג להכשרת השליחים לנהיגה בטוחה. 94% אף מאמינים כי חברת השליחויות להיות אחראית על בטיחות הכלים בהם משתמשים הרוכבים.
  • 61% מהמשיבים סבורים שהמדינה צריכה לפקח באופן הדוק יותר על אופן נהיגת השליחים.

במסגרת הפעילות להגברת הבטיחות בקרב השליחים פיתחה עמותת אור ירוק בשיתוף עם קרנות הביטוח הלאומי מערך דיגיטלי ייחודי להגברת בטיחות השליחים, המערך כולל אתר ייעודי ולומדה חדשנית בנושאי בטיחות בדגש על רוכבי כלים חשמליים. 

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: ""בשנה האחרונה חלה עליה חדה במספר השליחים על קטנועים ועל כלים חשמליים. הצמיחה המהירה של התחום הביאה למצב שהוא פרוץ לחלוטין, כמעט ללא אכיפה ולצערי הרב חלק גדול מהחברות לא דואגות לבטיחות השליחים והדרכתם ולבטיחות הכלים עליהם הם רוכבים".

מנכל עמותת אור ירוק, ארז קיטה
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה