חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אות כבוד: מאסטרו שלמה מינץ הגיע להופעה אחת בלתי נשכחת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

בגיל 11 הוא הופיע כסולן עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ובגיל 16 כבר הופיע בקרנגי הול, כבוד לו רק אמנים מעטים זוכים במהלך חייהם. הוא ייסד את מרכז "קשת אילון", בו מתקיימות מדי שנה כיתות אמן עם גדולי הכנרים מכל העולם. השבוע, מאסטרו שלמה מינץ הגיע לטקס קבלת אות נאמן כבוד, ולהופעה יחד עם האנסמבל הקאמרי של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

רשימת הפרסים בהם זכה במהלך חייו לא יספיקו כדי לתאר את השפעתו האדירה של המאסטרו על עולם המוסיקה ועל עולם כלי הקשת בפרט. מינץ החל את דרכו תחת כנפה של הכנרת האגדית וניצולת השואה אילונה פהר, ובהמשך רכש את השכלתו האקדמית בבית הספר ג'וליארד, תחת שיטת ההוראה הייחודית שפיתחה המורה לכינור דורותי דיליי. לימים, נחשב לאחד מגדולי הכנרים של זמננו.

השבוע, הגיע מאסטרו מינץ להופיע יחד עם האנסמבל הקאמרי של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, קונצרט עליו ניצח, וניגן. בין היצירות שנוגנו ניתן היה למצוא את הקפריציו מספר 24 לכינור מאת פגניני, סרנדה לכלי מיתר מאת דבוז'אק ועוד מגוון יצירות בערב אחד בלתי נשכח שהוקדש כולו לכלי קשת.

מימין, יו"ר הוועד המנהל, ירון גזית, נאמן הכבוד החדש של האקדמיה למוסיקה, שלמה מינץ, נשיא האקדמיה, פרופ' קלינגהופר ויו"ר חבר הנאמנים, עו"ד אמינה האריס

נשיא האקדמיה למוסיקה ולמחול, פרופ' מיכאל קלינגהופר אמר "המסר החינוכי עבור סטודנטיות וסטודנטים במפגש קרוב עם אמן בסדר גודל כזה, אשר הגיע להכרה בינלאומית בזכות יכולת ביטוי ייחודית, עבודה אינסופית והתמדה, הוא לא להפסיק להאמין בעצמם ובקולם הפנימי הייחודי, גם כשנדמה שזה נגד כל הסיכויים. התכבדנו להעניק למאסטרו שלמה מינץ אות נאמן כבוד של האקדמיה למוסיקה ולמחול, ולארח אותו על אותה במה יחד עם הסטודנטים והסטודנטיות המבריקים שלנו".