חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

 החיים הסודיים של העצים: הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים יקיים לרגל ט"ו בשבט פעילות מקוונת על החיים המסתוריים של העצים

 

טוב בשבט בגן הבוטני צילום תום עמית
הגן הבוטני בירושלים, צילום תום עמית

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים יקיים לרגל ט"ו בשבט פעילות מיוחדת מקוונת לכל המשפחה בה ילמדו על החיים המסתוריים של העצים. 27.1.21. 

ט"ו בשבט הוא הזדמנות לחגוג וללמוד את העצים שסביבנו. אנחנו תלויים בהם לחלוטין, אך רובנו לא יודעים עליהם כמעט דבר. האם ידעתם שעצים מתקשרים אחד עם השני דרך השורשים שלהם?  לכבוד החג הכי ירוק מזמין הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים את כל המשפחה, קטנים כגדולים, ללמוד על החיים המסתוריים של העצים. במרחב וירטואלי מיוחד לילדים שהושק בגן הבוטני ילמדו על חלקי העץ השונים- השורשים, הגזע, העלים, הפרחים, הפירות והזרעים.

בעזרת סרטוני הדרכה, ניסויים ביתיים וסיפורים יגלו כולם איך העצים מתקיימים. מי שיכנס למרחב הווירטואלי של הגן יוכל להתנסות בדרכי הפצה של זרעים, למצות כלורופיל מעלים, ללמוד מהם ייחורים וגם להכיר את פרח היומולדת של האישי שלו. 

הצטרפו למסע מרתק שמתחיל מתחת לאדמה ומגיע עד צמרות העצים. 

הקלידו בגוגל Botanickids.com

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הוא משמש כמוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ- 6600 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מאבות הבר של עצי הפרי וביניהם אגסים ותפוחים. בפינת פרחי החודש שלל פרחי בצל ופקעת, בחלקת דרום אפריקה צומחים פרחי אלווי מרהיבים ובחלקת אמריקה ואירופה ניתן ליהנות ממופעי סוף השלכת קסומים.

סיור בחממה הטרופית החדשה בגן מכניס אותנו לתוך פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול.