חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השר לביטחון הפנים אוחנה בביקור בימ"מ – היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור

בביקור שנערך בהובלת מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ומפקד היחידה נצ"מ נ' התרשם השר מן היכולות הגבוהות של לוחמי היחידה במגוון תחומי לוחמה, מסתערבים, כלבנים יכולות חבלה והצלה. בין היתר נחשף השר לאמצעים המיוחדים שברשות היחידה ואף צפה בתרגילים שכללו חילוץ בני ערובה מבניין, מעצר חשוד ברכב, תרגילי ירי וצליפה ותרגיל המשלב מסוק משטרתי.

השר אוחנה: ״הימ״מ היא היחידה הטובה ביותר בעולם ללוחמה בטרור. יש יחידות גדולות יותר, יש יחידות עשירות יותר, אך אין עוד יחידות המשלבות ידע וניסיון מעשי, בגרות ובשלות של הלוחמים כמו היחידה הזאת. למדתי להכיר את יכולות היחידה בזמן האינתיפאדה השנייה, בעת שירותי בשב"כ.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ערך ביקור עבודה בימ"מ על מנת לעמוד מקרוב אחר יכולותיה המיוחדות של היחידה בתחומי הלוחמה בטרור וחילוץ בני ערובה. בביקור שנערך בהובלת מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ומפקד היחידה נצ"מ נ' התרשם השר מן היכולות הגבוהות של לוחמי היחידה במגוון תחומי לוחמה, מסתערבים, כלבנים יכולות חבלה והצלה.

בין היתר נחשף השר לאמצעים המיוחדים שברשות היחידה ואף צפה בתרגילים שכללו חילוץ בני ערובה מבניין, מעצר חשוד ברכב, תרגילי ירי וצליפה ותרגיל המשלב מסוק משטרתי. עוד במסגרת הביקור קיבל השר סקירה על פעילות היחידה במאבק של מדינת ישראל אל מול הטרור והפשיעה החמורה ואף התנסה בירי במספר כלי נשק שמשמשים את הלוחמים. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: ״הימ״מ היא היחידה הטובה ביותר בעולם ללוחמה בטרור. יש יחידות גדולות יותר, יש יחידות עשירות יותר, אך אין עוד יחידות המשלבות ידע וניסיון מעשי, בגרות ובשלות של הלוחמים כמו היחידה הזאת. למדתי להכיר את יכולות היחידה בזמן האינתיפאדה השנייה, בעת שירותי בשב"כ. בפעילויות משולבות, מה שקרוי "כוחות הביטחון", הביאו לסיכולים של פיגועים איומים ונוראיים שעמדו להתחולל, ומי יודע לספור כמה חיים ניצלו. בחדר ההנצחה של היחידה מופיעים שמם של בני החיל שהקריבו את חייהם למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל, תזכורת למחיר הכבד הנלווה לעתים לשליחות העצומה שלקחו על עצמם הלוחמים למען המולדת. יישר כח ל-נ' המפקד על היחידה, למפקדים וללוחמים הפועלים יום יום שעה שעה למען ביטחון המדינה ואזרחיה. מדינת ישראל ואזרחיה יכולים להיות גאים בימ״מ. יש על מי לסמוך״.

יממ אמיר אוחנה

מ"מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן: ״הימ"מ (יחידה משטרתית מיוחדת ללוחמה בטרור) מהווה את חוד החנית של משטרת ישראל בלוחמה בטרור ובפשיעה החמורה. ליחידה שם עולמי וקציניה ומפקדיה מנהלים שתופי פעולה בינלאומיים רחבי היקף. ביצועי היחידה הם גבוהים ביותר בזכות ניסיון מבצעי מצטבר ואימונים מגוונים. בשל כך, כושר ההרתעה של היחידה הנו יוצא דופן וללוחמי היחידה מקום משמעותי בשמירה על ביטחון המדינה וחוסנה. זאת בזכות מעורבותם באינספור פעולות נטרול ומעצר מחבלים בדרך לפעולות טרור או לאחריהם, כמו גם במאבק בפשיעה החמורה לצד יחידות המשטרה. במורשת המצוינות של היחידה שזורים סיפורי גבורה והצלת חיים בצד טרגדיות של אובדן חיי מפקדים ולוחמים בקרב. פעולות הסיכול של היחידה לרוב אינן נחשפות לעין הציבור, אך ניתן לומר שהיקף פעילותם מנע קורבנות רבים. עמוד השדרה הערכי של היחידה מקדש אומץ לב, חתירה למגע והקרבה עצמית, הכל למען שמירה על חיי אדם ובטחון המדינה. היחידה מהווה מקור גאווה למשטרת ישראל, כאחת היחידות המובילות בעולם בתחום הלחימה בטרור ובכך תרומתה גם בתפיסת מדינת ישראל כמדינה מובילה בתחום הביטחון״.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב(קובי) שבתאי אמר במהלך הביקור: "הימ"מ היא יחידת עילית שפועלת בתדירות מבצעית גבוהה מאוד נוכח העובדה שמדובר ביחידה משטרתית הפועלת רבות למיגור הפשיעה החמורה בישראל והעובדה שמדובר בזרוע המבצעת של שירות הביטחון הכללי לסיכול טרור. מאות פעילויות בשנה הופכות את לוחמיה למיומנים מאוד ובעלי ניסיון מבצעי רב. מדובר ביחידה שמאגדת את היכולות המבצעיות המתקדמות בעולם בתחומה ואנו גאים לקיים קשרי עבודה ענפים עם היחידות המקבילות בעולם.
לצד היכולות הטכנולוגיות והאמצעים המתקדמים ישנו משאב אחד יקר מכל שמאפשר את ההצלחות בתחומים כל כך מגוונים והוא הלוחמים. הם אלו שהופכים את הימ"מ לכזו שעומדת בפני כל משימה".