חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כ-40,000 רצים השתתפו במרתון ווינר ירושלים הבינלאומי ה-13, שהתקיים בסימן הוקרה והצדעה לצה"ל ולכוחות הביטחון וההצלה

 היום, יום שישי ה-08/03/2024, נערך בפעם ה-13 מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי.

מספר שיא בכל הזמנים: כ-40,000 איש, מתוכם כ-15 אלף רצים מקרב חיילי צה"ל במילואים ובסדיר, אנשי כוחות הביטחון וההצלה וכ-1,800 רצים מחו"ל, רצו במסלול עוצר נשימה ועברו בין היתר במשכן הכנסת, לאורך חומות העיר העתיקה, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, המושבה הגרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

היום חל יום האישה הבינלאומי, ובמקום הראשון בקרב הנשים זכתה נעה בקרמן, בת 35 מישראל, בזמן של 2:55:42.

במקום השני זכתה Elena Tolstykh, בת 40 מרוסיה, בזמן של 2:58:22. במקום השלישי זכתה Anna Prais, בת 48 מישראל, בזמן של 3:22:41.

המנצח במרתון ווינר ירושלים הוא: מלקמו ג'מבר, בן 33 מישראל, בזמן של 2:35:39. למקום השני הגיע נגה מקטה, בן 36 מישראל, בזמן של 2:41:33. למקום השלישי הגיע יותם קפלן, בן 31 מישראל, בזמן של 2:43:38.

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי כלל שישה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מקצה 5 ק"מ, מרוץ משפחות של 1.7 ק"מ ומקצה הקהילות הייחודי למרתון ירושלים.

המקום הראשון במקצה המרתון המלא זכה בסכום של 3,750$, המקום השני זכה בסכום של 2,500$ והמקום השלישי זכה בסכום של 1,250$.

צילום ארנון בוסאני

לצד הרצים הרבים, השתתף השנה גם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אשר רץ עם מספר החזה 10 במקצה של ה-5 ק"מ, יחד עם מאמנו שנפצע בקרבות ברצועת עזה, איציק וקסלר. בסיום האירוע אמר ליאון כי "מאז היווסדו, מרתון ירושלים הפך להיות אחד מאירועי הספורט החווייתיים והמקצועיים ביותר עבור כל אצן ואצנית בישראל וברחבי העולם. אני גאה בעובדה ששברנו שיא של כל הזמנים בכמות הנרשמים למרתון ושקיימנו אותו בהצלחה גדולה, במיוחד בתקופה זו, וגאה אף יותר שהוא התקיים בסימן הוקרה והצדעה לצה"ל ולכוחות הביטחון וההצלה. תודה לאלפי חיילי צה"ל במילואים ובסדיר ולרצים מכוחות הביטחון וההצלה, שבאו לקחת חלק באירוע הספורט הגדול ביותר במדינה, בבירת הספורט של ישראל. כולנו תקווה לחזרתם של כל החטופים לביתם ולמשפחותיהם במהרה, ולשיבתם של כל חיילינו בריאים ושלמים מהחזית. נתראה במרתון הבא במרץ 2025".

מימין מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו: "במרתון ניצחו לא רק הרצות והרצים אלא גם ואולי בעיקר הרוח הישראלית, הרוח הירושלמית".

יו"ר הטוטו, שבתאי צור: "הטוטו מודה לכ-40 אלף רצים ועשרות אלפי צופים שהגיעו הבוקר לומר תודה לאנשי כוחות הביטחון ולהשתתף במרתון Winner ירושלים ה-13. זו הייתה חוויה ספורטיבית ומרגשת שמוכיחה – עם ישראל חי!".

מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו: "במרתון Winner ירושלים ה-13, שהתקיים היום בהשתתפות של כ- 40 אלף איש, ניצחו לא רק הרצות והרצים עם המדליות על הפודיום, אלא גם ואולי בעיקר הרוח הישראלית, הרוח הירושלמית. אני מודה לעשרות אלפי החיילים ואנשי כוחות הביטחון שלקחו חלק בחוויה העוצמתית של מרתון Winner ירושלים, חיזקו , והעניקו השראה לכולנו". 

נבחרת שלוה.

נבחרת שלוה המורכבת מרצות ורצים עם מוגבלויות השתתפה השנה, לראשונה בתולדות המירוץ הירושלמי הבינלאומי, במקצה תחרותי שאינו מקצה הקהילות (מקצה המעודד מעורבות חברתית בו רצים נציגי עמותות רבים והוקם ע"י שלוה ועיריית ירושלים).

בנבחרת שלוה, אשר רצה את מקצה 5 הקילומטרים, חברים בוגרים ובוגרות מארגון שלוה המטפל ומשלב ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בחברה. חברי הנבחרת הינם נעמה אהרון בת 25, שרה שרוני בת 26, ישראל לסרי בן 30, משה ישראל בן 21, עומר פרץ בן 25, ותהילה גפן בת 23. את הנבחרת מאמנת עמית טננבאום. מעבר לנבחרת המיוחדת, יהודה הישראלי, הפצוע הקשה ביותר מ'צוק איתן' השתתף במירוץ במסגרת השגרירים של שלוה ובנוסף אליו השתתפו במרתון ירושלים כ-300 רצות ורצים מטעם עמותת שלוה, מתוכם כ-170 אשר הגיעו מחו"ל להשתתף כשגרירי העמותה במירוץ, בשלל מקצי המרתון החל ממרתון מלא ועד מירוץ הקהילות ואליהם הצטרפו כמובן ילדי שלוה ומשפחותיהם.

רות בירנבאום, רצה למען סרן שילה כהן ז"ל את כל המקצה של ה-k42, יחד עם עמותת בית הגלגלים. ב-100 מטר האחרונים קמה מכיסא הגלגלים ורצה עם קביים.

מנכ״ל הגיחון חיים גבאי (באמצע) ועובדי הגיחון בסיום הצעידה.
מנכ״ל הגיחון חיים גבאי (באמצע) ועובדי הגיחון בסיום הצעידה.

גם עובדי הגיחון, תאגיד המים והביוב של ירושלים לקחו חלק במרתון במסגרתו רצו עם ילדי עמותת "קו לחיים" במקצה קהילות.

במסגרת הריצה המשותפת כ-30 עובדי הגיחון וכ- 30 חניכים של העמותה רצו יחד את המקצה לאורך ק"מ, ובסיומו קיימו פעילות חברתית משותפת ומרגשת יחד עם שחקני קבוצת הכדורגל ביתר ירושלים במגרש האימונים בשכונת בית וגן.

מנכ"ל הגיחון חיים גבאי אמר בסיום המקצה כי שמחנו לשיתוף הפעולה עם ילדי העמותה שעושה עבודת קודש והוסיף שמבחינתנו זוהי זכות לקחת חלק בפעילות הזו שמצטרפת לעוד שורה של פעילויות חברתיות בהן עובדי הגיחון לוקחים חלק כל השנה בהתנדבות בקהילה ומקבלים ערך מוסף לנתינה וראיית האחר.

לרוץ איתם: ילדים עם מוגבלויות ממרכז עדי ירושלים לקחו חלק במרתון המסורתי

עשרות ילדים וחניכים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית לצד אנשי צוות מ-"עדי ירושלים" הזניקו את מקצה הקהילות במרתון המסורתי שנערך בפעם ה-13. בלט בין המשתתפים יענקי בריזל, שמתמודד עם שיתוק מוחין ומוגבלות שכלית התפתחותית אשר שבה את לב הקהל.

מיאה ליימברג, החטופה מירושלים ששוחררה מעזה במרתון ירושלים עם ראש העיר משה ליאון. צילום ארנון בוסאני

 

מרתון ווינר ירושלים נוהל על ידי עיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים ובתמיכה וסיוע של משרד ירושלים ומורשת, משרד התרבות והספורט ומשרד התיירות, ובחסות ראשית של טוטו Winner.

חברת הספורט "סאקוני" שותפה באירוע, וכן שיווקה את נעל מרתון ירושלים הרשמית ואת חולצת המרוץ הרשמית. נותני חסויות נוספים למרתון: מרכז הפועל, אלדן, סינמה סיטי, מכללת רידמן ובזק עסקים. המרתון הופק על-ידי חברת "אלקטרה טרגט".

 צילום תמונות מרתון sportphotography