חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית ירושלים מבקשת להקים גגות סולאריים על 19 מבני ציבור בעלי שטח גג פנוי, ביניהם מבני חינוך ומרכזים קהילתיים בעיר.

עיריית ירושלים מבקשת לקחת חלק בפרוייקט הלאומי לקידום אנרגיה סולארית בישראל במסגרת קרן התמיכות של מפעל הפיס

עיריית ירושלים הגישה בקשה לקחת חלק בפרויקט האנרגיה הסולארית הגדול בישראל, להטמעת מערכות אנרגיה סולאריות בשטחה, במסגרת קרן התמיכות של מפעל הפיס. מדובר ב- 19 מבני ציבור בעלי שטח גג פנוי, ביניהם מבני חינוך ומרכזים קהילתיים בעיר. המערכות יותקנו בכ-14,893 מ"ר של גגות, שעל פי ההערכות צפויים להפיק כ-1.8 מגה וואט חשמל "ירוק" לשנה. 

הרשויות המשתתפות יקבלו הלוואה בריבית נמוכה במיוחד ל 7 שנים

משרד האנרגיה, מפעל הפיס והשלטון המקומי, השיקו תכנית להאצת הטמעת אנרגיה סולארית ברשויות המקומיות. בהתאם לתכנית, הקים מפעל הפיס קרן תמיכה המעניקה לרשויות מקומיות הלוואות בריבית נמוכה במיוחד, עבור התקנת מערכות ייצור אנרגיה סולארית על גגות מבני ציבור, אשר תוחזר במשך כ-7 שנים. מערכות אלה ייצרו עבור הרשויות המקומיות אנרגיה ירוקה, חיסכון בהוצאות החשמל וכן יגבירו את ההתייעלות באנרגיה. אגף הקצאות במפעל הפיס מוביל את ניהול הקרן, כולל פיתוח מודל עסקי לרשויות בשיתוף עם משרד האנרגיה, שגם ילווה מקצועית את פעילות הקרן ביישום התכנית יחד עם מרכז השלטון המקומי, שיהיה אמון על הקשר השוטף והליווי בתחום אל מול הרשויות המקומיות.

עיריית ירושלים אחת מתוך 141 רשויות המבקשות להשתתף בפרויקט

עיריית ירושלים היא אחת מתוך 141 רשויות ברחבי הארץ שהגישו בקשה להשתתף בפרויקט. מדובר בסך כולל של כ-1240 מבנים, בעלי שטח גג פנוי וביניהם: בתי ספר, מבני מועצה, מרפאות, מעונות יום, מתנ"סים, קאנטרי קלאב ועוד. בסך הכל כמיליון מ"ר שיוקצו לייצור אנרגיה סולארית, שעל פי הערכות צפויות להפיק כ-116 מגה ואט חשמל "ירוק" לשנה.

הבקשות יועברו לאישור וועדה משותפת של משרד האנרגיה, מפעל הפיס והשלטון המקומי, שתבחן את הקצאת ההלוואות לכל רשות. התמיכה שהוקצתה למימון התקנת המערכות הסולאריות על ידי מפעל הפיס, עמדה תחילה על 100 מיליון ₪, אך לאור ההיענות והביקוש חסרי התקדים, הגדיל מפעל הפיס את הסכום משמעותית, והוא צפוי, כאמור, לעמוד על למעלה מחצי מיליארד ₪.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: הפרוייקט חלק מהתכנית לאומית 

יובל שטייניץ"פרויקט זה הינו חלק מהתכנית הלאומית להגדלת ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת וכן הגדלת מספר המבנים מאופסי האנרגיה. הפרויקט יתרום להאצת משק האנרגיה ולהגדלת משרות חדשות בתחום. כמו כן, לצורך מתן סיוע במימוש התמיכה והאצת ההתקנות בשטח לרשויות המקומיות שהגישו בקשות לקרן, הקים המשרד מיזמים משותפים עם העמותות 'מרכז השל לקיימות' ו'יוזמת האנרגיה הטובה', במסגרתם יינתנו הדרכות וכן סיוע פרטני לרשויות, לשם ביצוע הפרויקט".

 

 

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: מפעל הפיס הקים קרן שתסייע להתקדם לעבר האנרגיה הירוקה

"ההוכחה הטובה ביותר לנחיצות הקמת קרן התמיכה של מפעל הפיס היא ההיענות המדהימה של הרשויות המקומיות וכמות הבקשות שקיבלנו להשתתפות בפרויקט.  הקרן שהקים מפעל הפיס מסתמנת כאחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר שנעשו בישראל בתחום האנרגיות המתחדשות ואנחנו גאים להוביל אותה יחד עם שותפינו במרכז השלטון המקומי ובמשרד האנרגיה. הקרן תסייע לרשויות המקומיות להתקדם צעד נוסף לעבר שימוש באנרגיה ירוקה, מה שייטיב הן עם הסביבה והן עם הרשויות עצמן שייהנו מההכנסות (בתום תקופת ההלוואה) ויוכלו לחסוך משמעותית בהוצאות החשמל".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: מברך על היענות הרשויות המקומיות

"מטרתה העיקרית של הקרן, הינה להביא את בשורת האנרגיות המתחדשות לכלל הרשויות המקומיות ולקדם בהן התייעלות, חיסכון ופיתוח כלכלי מתקדם וסביבתי.

אני מברך על ההיענות הגדולה מצד הרשויות המקומיות. הקרן תסייע לרשויות שהתקשו בהעמדת מקורות מימון להקמת פאנלים סולריים שיפחיתו את זיהום האוויר ויהיו ידידותיות יותר לסביבה. מרכז השלטון ימשיך ללוות את הרשויות בתהליך".