חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצלחה ללהקות הורה ירושלים, על זכייתם במקום הראשון בפסטיבל כרמיאל – בתחרות הכוריאוגרפיה הארצית למחול ישראלי ע"ש החייל אייל בן יהושע ז"ל.

ראש העיר ליאון עם רקדני הורה ירושלים והנהלת הלהקה. צילום עיריית ירושלים

להקות הורה ירושלים, ייצגו השבוע את העיר ירושלים בפסטיבל המחולות הארצי של כרמיאל והשתתפו במופעים המרכזיים בפסטיבל. גולת הכותרת של הפסטיבל היא תחרות הכוריאוגרפיה, אשר הוקדשה השנה ליוצר ולזמר עידן רייכל, בה התחרו להקות המחול המובילות בארץ מול קהל של אלפי צופים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "כבוד גדול לעירנו ש״הורה ירושלים״, הלהקה הייצוגית של בירת התרבות הישראלית – ירושלים, זכתה בתחרות הכוריאוגרפיה למחול ישראלי בכרמיאל. אני גאה בצוות הורה, ברקדנים ובכוריאוגרפית על זכייתם ולא בכדי, מובילה הורה את המחול הישראלי כבר 60 שנה. יישר כח.״

הצלחה ללהקות הורה ירושלים, על זכייתם במקום הראשון בפסטיבל כרמיאל - בתחרות הכוריאוגרפיה הארצית למחול ישראלי ע"ש החייל אייל בן יהושע ז"ל.
מימין לשמאל: דניאל טורים, מנהלת חזרות ורקדנית, תומר שפר, רקדן בבוגרת ומדריך בהורה, דניאל בן חמו דרעי, הכוריאוגרפית, משה ליאון, ראש העיר, טלייה הקינן רוז, מנכ"לית עמותת הורה ירושלים, הראל יצחקי, מנהל אמנותי, ימית יואלי אלה, יו"ר עמותת הורה ירושלים.

הלהקה בניהולו האמנותי של הראל יצחקי, בחרה להעלות כוריאוגרפיה של היוצרת והרקדנית, דניאל בן חמו דראי אשר יצרה את הריקוד לזכרו של החייל דור דראי ז"ל, שנפל בצוק איתן. את מילותיו של השיר כתב חייל ירושלמי בשם ראובן פוליטי ז"ל והלחין עידן רייכל. בריקוד הופיעו רקדני הלהקה הבוגרת הייצוגית ורקדני להקת נעורים, אשר התמודדו עם יצירה בעלת משמעות עמוקה.

מנכ"לית העמותה, טלייה הקינן רוז: "זוהי סגירת מעגל מרגשת במיוחד לאור הסיפור המיוחד העומד מאחורי השיר והכוריאוגרפיה המרגשת והעוצמתית, שיצרה דניאל, מספרת את הסיפור של העם שלנו, מתוך העלטה, תמיד עולה התקווה. הרקדנים שלנו הביאו את הסיפור לבמה דרך הגוף והנשמה ".

עם הזכיה סיפרה דניאל בן חמו דראי בהתרגשות "הרקדנים הנפלאים עלו לבמה והביאו איתם את הצניעות המיוחדת שלהם והמון אור ואמת. הם יצרו אנרגיה כ"כ מיוחדת שהידהדה אל לב הצופים והשופטים. אני אסירת תודה לכל הצוות המסור והנפלא שסביבי שלקחו חלק בכל רגע בבניית היצירה ואיפשרו לי לחלום בגדול ולהגשים ".

הורה ירושלים, אשר הוקמו לפני 60 שנה, הינו מוסד תרבותי לשימור ויצירת מחול ישראלי ובית ספר למחול והכשרת רקדנים, יוצרים ואמנים. הורה חרטה על דגלה להיות בית מחנך ומעצים לרקדניה, העמותה משמרת קשר איתן ויציב עם הרקדנים שמתחילים את דרכם בלהקה בילדותם.